INTEGRACJA SENSORYCZNA – diagnoza i terapia – konsultacje indywidualne
Zapraszamy dzieci od 6 miesięcy do 15 lat do skorzystania z możliwości indywidualnej DIAGNOZY i TERAPII zaburzeń Integracji Sensorycznej (SI).
INTEGRACJA SENSORYCZNA – co to takiego?
Termin Integracja Sensoryczna oznacza prawidłowy odbiór wrażeń, przetworzenie ich oraz odpowiednie dostosowanie reakcji. W przypadku zaburzeń przetwarzania sensorycznego receptory nie potrafią rozpoznać bodźca lub jego siły, co może wpłynąć na komfort i jakość życia. Dotyk może wydawać się zbyt silny i powodować ból, dźwięki zbyt głośne lub niezrozumiałe, a brak poczucia równowagi mogą wpływać na brak pewności siebie i małą aktywność dziecka. Te przykłady i wiele innych zachować często są odbierane jako „dziwactwa” lub „przewrażliwienia”. Odpowiednia i świadoma stymulacja wszystkich systemów zmysłowych wspomaga rozwój układu nerwowego. Terapia Integracji Sensorycznej pomaga dzieciom i ich rodzinom w codziennym funkcjonowaniu.
Najważniejsza jest rzetelna DIAGNOZA
Jeśli masz przeczucie, że dziecko może mieć problemy z prawidłowym przetwarzaniem bodźców, nie zwlekaj. Pierwszym krokiem jest rzetelna DIAGNOZA, która wskaże obszary, nad którymi warto popracować. Diagnoza wcale nie musi prowadzić do terapii, wiele stymulacji można wprowadzić samemu w domu w codziennej pielęgnacji lub zabawie z dzieckiem.
Pierwsze niepokojące objawy mogą się pojawiać już w pierwszych miesiącach życia. W pierwszych latach życia dziecka układ nerwowy intensywnie dojrzewa i to właśnie wtedy odpowiednia stymulacja sensoryczna jest najbardziej skuteczna. Przyjmujemy dzieci od 6 miesiąca życia do 15 roku życia.
Nasza DIAGNOZA to jedno, ale długie spotkanie, dzięki czemu możemy obserwować dziecko, gdy jest już zmęczone. Ma to ogromne walory diagnostyczne. Bazujemy na własnych formularzach diagnostycznych, które są efektem wielu lat doświadczeń oraz najnowszych badań z zakresu rozwoju dzieci, Integracji Sensorycznej oraz Neuronauki. Prowadzimy szkolenia dla przyszłych i obecnych terapeutów oraz diagnostów integracji sensorycznej.
Terapeuta może dać rodzicowi zestaw ćwiczeń do domu lub zasugerować regularne spotkania. TERAPIA, jeśli jest konieczna, odbywa się zazwyczaj raz w tygodniu w specjalnie przygotowanej i wyposażonej sali sensorycznej (lokalizacja: Kraków, ul. W. Jagiełły 8 lub ul. Fatimska 41a, sala 302 oraz sala 415). W zależności od problemu – terapia pomaga dziecku oraz rodzicowi – daje wskazówki jak wyciszyć rozdrażnione lub zbyt pobudzone dziecko, uczy akceptować nietypowe zachowania, wspomaga dobry kontakt z rówieśnikami, pomaga unikać niepotrzebnych konfliktów, może mieć wpływ na spokojny sen dziecka.
CO MOŻE NIEPOKOIĆ?
Jeśli Twoje dziecko ma kilka z wymienionych na plakacie objawów, warto skonsultować się ze specjalistą: terapia@famiga.pl, tel. 534998655.
SALA SENSORYCZNA – terapia czy zabawa?
Zajęcia odbywają się w specjalnie wyposażonej sali polisensorycznej, której celem jest stymulowanie lub wyciszanie zmysłów. Na miejscu dziecko znajdzie wiele sprzętów, którymi od razu będzie chciało się bawić. Terapia to dla dziecka świetna zabawa! Oczywiście zabawa kierowana i odpowiednio zaplanowana:) Spotkania muszą być przede wszystkim przyjemne dla dziecka, dzięki czemu łatwiej się angażuje i pokonuje kolejne trudności. Mądrze dobrane ćwiczenia, stopniowanie trudności i radosna atmosfera sprzyjają stymulacji zmysłów. Najbardziej wartościowe w terapii są te pomysły, na które dziecko wpadło samo – rozwiązania, które samo wymyśliło. Efekty regularnych spotkań mogą być widoczne już po kilku sesjach.
Ćwiczymy BEZ BUTÓW, NAPOJÓW ORAZ JEDZENIA (dzieci i opiekunowie). Starsze dzieci uczestniczą w zajęciach same, młodsze razem z rodzicem.
ADRESY:
- DIAGNOZY: ul. W. Jagiełły 8, Kraków (Nowa Huta). Parking bezpłatny na chodniku zaraz przy wejściu do budynku. Dojazd autobusami: 122, 182, 422, 511 – przystanek „Władysława Jagiełły”, wygodna poczekalnia dla rodziców (kawa/herbata)
- TERAPIE: ul. W. Jagiełły 8, Kraków (Nowa Huta) lub ul. Fatimska 41a, Kraków, sala 302 (III piętro) oraz sala 415 (IV piętro).
TERAPEUCI
mgr Joanna Krysiak – pedagog rodzinny, diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeutka Ręki, Neurodydaktyk, współautorka SensoGimnastyki Mózgu, terapeutka NeuroTaktylna, terapeutka Nerwu Błędnego (Terapia Poliwagalna), diagnostka i terapeuta przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow, pedagog zabawy i cyrku, Instruktorka Masażu Shantala Plus, trener Logorytmiki, trener Umiejętności Społecznych, współzałożycielka krakowskiej Famigi, pracuje z dziećmi w różnym wieku, specjalizuje się w pracy z maluszkami do 3. lat; od 13 lat prowadzi autorskie szkolenia z zakresu stymulacji rozwoju dziecka oraz wykłady na uczelni wyższej dla studentów kierunku Integracja Sensoryczna. Prywatnie mama 4 dzieci.
mgr Katarzyna Piekarczyk – pedagog rodzinna, terapeutka Integracji Sensorycznej, trenerka gimnastyki korekcyjnej, współautorka SensoGimnastyki Mózgu, trenerka Umiejętności Społecznych, Terapeutka Ręki, Trenerka oddechu metodą Butejki, terapeuta NeuroTaktylny, terapeutka Nerwu Błędnego (Terapia Poliwagalna), Instruktorka Masażu Shantala Plus, pedagog zabawy i animatorka. Współzałożycielka krakowskiej Famigi w której prowadzi zajęcia dla dzieci w wieku 0-3 lata, spotkania i wykłady dla rodziców. Autorka i realizatorka edukacyjnych programów dla szkół i przedszkoli oraz dzieci w wieku 0-3 lata. Mama dwójki nastolatków.
mgr Łukasz Krysiak – pedagog, szkoleniowiec, animator zabawy, pedagog cyrku, terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta Ręki, terapeuta NeuroTaktylny, Trener oddechu metodą Butejki, autor własnego programu z zakresu prowadzenia doświadczeń fizyczno-chemicznych, od lat prowadzi zajęcia i warsztaty cyrkowe dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym.
mgr Monika Abram – psycholog, diagnostka i terapeutka Integracji Sensorycznej, diagnostka ADOS-2, trenerka Umiejętności Społecznych, Terapeuta Ręki, terapeutka NeuroTaktylna, diagnostka KORP, pracuje w Famidze oraz w szkole z dziećmi w różnym wieku i ich rodzicami. Mama dwójki dzieci.
mgr Kinga Grońska – (Kierownik Gabinetów) – Surdopedagog, Oligofrenopedagog, terapeuta osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, terapeutka pedagogiczna, terapeutka integracji sensorycznej, Terapeutka Ręki, terapeutka NeuroTaktylna, trener Umiejętności Społecznych, Profesjonalny Trener Treningu Zastępowania Agresji (Amity ART). Pracuje w szkole podstawowej jako nauczyciel współorganizujący oraz terapeuta. Prywatnie mama dwóch chłopców w wieku 12 i 8 lat.
mgr Katarzyna Lizura – Absolwentka wydziału Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, magister Terapii Zajęciowej, hipoterapeutka, oligofrenopedagog oraz terapeutka Integracji Sensorycznej i asystentka osób z niepełnosprawnością. Na codzień pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością: ruchową, intelektualną i sprzężoną oraz ich rodzinami. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolach, szkołach, a także dzięki działalności w fundacjach, w środowiskach domowych pacjentów. Koordynatorka zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, wykładowczyni na kierunkach pedagogiki specjalnej dla studentów podyplomowych. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej, terapii ręki (Smart Hand Model), koncepcji Snoezelen, terapii PNF, metody integracji odruchów INPP.
Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej oraz Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej INPP, w trakcie szkolenia NDT Bobath.
mgr Ewa Pietruszka – pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej, trener SensoGimnastyki Mózgu, Terapeutka Ręki. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w przedszkolu, szkole oraz szkolnictwie wyższym. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Autorka publikacji poświęconych systemowi rodzinnemu w m.in. „Rodzina: fundamenty i pedagogia”, „Roczniki Ludowego Towarzystwa Naukowo-Kulturalnego”.
mgr Aleksandra Pancerz – absolwentka fizjoterapii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ponadto ukończyła studia podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna. Sukcesywnie się rozwija uczęszczając na różnorodne kursy i szkolenia aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby dzieci. Jest osobą uśmiechniętą, empatyczną i cierpliwą a w pracy bardzo ważne jest dla niej stworzenie pozytywnej relacji z dzieckiem.
mgr Joanna Mirek – pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny. Od 20 lat nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki. Odbyła liczne szkolenia w zakresie wspomagania rozwoju dziecka i komunikacji. W pracy kieruje się podkreślaniem mocnych stron dziecka, podążaniem za jego potrzebami ukierunkowanymi na zdobywanie nowych umiejętności oraz pokonywaniem trudności. Prywatnie żona i mama trójki dzieci.
KONTAKT: terapia@famiga.pl, tel. 534998655
Galeria
-
-
integracja sensoryczna Kraków
-
-
Sala sensoryczna Famiga
-
-
integracja sensoryczna Kraków
-
-
integracja sensoryczna Kraków
-
-
integracja sensoryczna Kraków
-
-
Sala sensoryczna Famiga
-
-
-
integracja sensoryczna Kraków
-
-
integracja sensoryczna Kraków
-
-
zabawy dotykowe Famiga
-
-
integracja sensoryczna Kraków
-
-
zajęcia SI
-
-
Zaburzenia Integracji Sensorycznej
-
-
Sala sensoryczna Famiga
-
-
Sala Sensoryczna Famiga
-
-
Integracja Sensoryczna
-
-
Lustro Sensoryczne Famiga
-
-
Sensoryka
-
-
zabawy chustą animacyjną
-
-
Zabawy sensoryczne Famiga
-
-
ZABAWY DLA NAJMŁODSZYCH
-
-
ZABAWY DLA NAJMŁODSZYCH
-
-
zabawy światłem SI
-
-
Lustro Sensoryczne
-
-
równowaga
-
-
Sensoryka
-
-
Sensoryka
-
-
małamotoryka terapia ręki
-
-
równowaga
-
-
mała motoryka terapia ręki
-
-
podświetlenia wzrok
-
-
mała motoryka
-
-
zmysł słuchu
-
-
klepsydry żelowe
-
-
podświetlenie wzrok
-
-
równowaga
-
-
UV Famiga
-
-
Integracja sensoryczna Famiga
-
-
Zabawy dotykowe Famiga
-
-
integracja sensoryczna Kraków